6. Βραβείο με ευρωπαϊκό πιστοποιητικό ποιότητας etwinning
5. E-twinning: “This is my city”
4. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Tipping Point 2021
3. ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ 2021
2. Πρόγραμμα GIS for Schools
Το 2ο ΓΕΛ Ηρακλείου Κρήτης έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα GIS for Schools για το σχολικό έτος 2018- 19.
http://gis4greekschools.maps. arcgis.com/home/item.html?id= 83b0c8fd9f5647f4a45ddeabfec940 42
Πρόκειται για μία απόπειρα υιοθέτησης καινοτόμου μεθοδολογίας για τη διδασκαλία, αλλά και για την ανάληψη δημιουργικών εργασιών από τους μαθητές με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.
Οι δυνατότητες των Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών (GIS) αξιοποιήθηκαν, για να ενσωματωθούν οι εργασίες των μαθητών της Α’ και Β’ Λυκείου που συμμετείχαν στο πρόγραμμα “Το 2ο ΓΕΛ σε Σχολεία της Ομογένειας” σε μια ενιαία γεω-χωρική εφαρμογή.
Με τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα GIS for Schools μας δόθηκε η δυνατότητα να μοιραστούμε με τη σχολική κοινότητα την προστιθέμενη αξία των γνώσεων που αποκομίσαμε. Η γεω-χωρική μας εφαρμογή είναι διαδραστική. Εκτός από το πληροφοριακό υλικό για τα αξιοθέατα του Βαλκανικού μας Οδοιπορικού, η εφαρμογή είναι γεμάτη εκπλήξεις φωτογραφικές, χαρτογραφικές και μουσικές. Εξερευνήστε την εδώ:
https://ariagis.maps.arcgis. com/apps/MapJournal/index. html?appid= c3552c6ba6d64736af12044853ed51 2d
Η γεω-χωρική εφαρμογή του 2ου ΓΕΛ Ηρακλείου Κρήτης παρουσιάστηκε στην 27η Πανελλήνια Συνάντηση Χρηστών Arc GIS που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 31 Μαΐου 2019 στο ξενοδοχείο Crowne Plaza (Μιχαλακοπούλου 50, Αθήνα, αίθουσα C). Δείτε το πρόγραμμα εδώ:
https://www.marathondata.gr/ wp-content/uploads/2019/05/ FinalProgramUC2019_MDS.pdf
1. Πρόγραμμα Comenius
→ Το σχολείο μας υλοποίησε ένα διετές (2013-2015) Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius σε συνεργασία με σχολεία από την Πολωνία, την Τουρκία, την Πορτογαλία, την Ιταλία, την Ισπανία, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία. Ο τίτλος του προγράμματος ήταν «move@t.eu», ο οποίος προέκυψε από τις τρεις κεντρικές ιδέες του προγράμματος: «move» – άθληση, «e@t» – υγιεινή διατροφή, που αποτέλεσαν τους βασικούς θεματικούς άξονες και «eu» – ευρωπαϊκές χώρες.
Όσον αφορά τον πρώτο άξονα οι μαθητές εκπόνησαν εργασίες για την αξία του αθλητισμού και συμμετείχαν σε αθλητικές δραστηριότητες. Με τον τρόπο αυτό αναδείχθηκε η σημασία της άσκησης για την ομαλή ψυχοσωματική ανάπτυξη παιδιών και εφήβων. Παράλληλα, οι μαθητές συνειδητοποίησαν ότι μέσω του αθλητισμού καλλιεργούνται αξίες όπως η συνεργασία, η ευγενής άμιλλα και η ανεκτικότητα.
Στο πλαίσιο του δεύτερου άξονα πραγματοποιήθηκε μία σειρά εργασιών και δράσεων οι οποίες ανέδειξαν τη σημασία της υγιεινής διατροφής και την επίδρασή της στη σωματική ευεξία και ψυχική υγεία, σε αντιδιαστολή με τις βλαβερές συνέπειες από κακές συνήθειες, όπως η χρήση αλκοόλ, το κάπνισμα και το πρόχειρο φαγητό.
Οι δράσεις-εργασίες συνδέθηκαν με το εβδομαδιαίο σχολικό πρόγραμμα και συνδυάστηκαν κυρίως με τα μαθήματα της φυσικής αγωγής, των αγγλικών, της ιστορίας, της βιολογίας και της πληροφορικής. Κατά τη διάρκεια των επισκέψεων στις συνεργαζόμενες χώρες πραγματοποιήθηκαν μεταξύ των μαθητών αθλητικοί διαγωνισμοί, και διαγωνισμοί μαγειρικής.
Η γλώσσα επικοινωνίας ήταν η αγγλική, γεγονός που βοήθησε μαθητές και καθηγητές να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες. Έγινε ευρύτατη χρήση των νέων τεχνολογιών (ppt παρουσιάσεις, internet, e-mail, τηλεδιασκέψεις μέσω skype, παραγωγή βίντεο κ.α.) για την υλοποίηση και παρουσίαση των εργασιών και την επικοινωνία των εταίρων.
Όλες οι εργασίες είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα του προγράμματος ΕΔΩ.
www.moveat.tk